Saturday, August 15, 2009

SPRM "Sembelih Pakatan Rakyat Mampuih"

APA CITER SPRM?!

14 August 2009

(Mahligai Khir Toyo di Seksyen 7 Shah Alam yang Mahathir sendiri pun kata mesti bernilai lebih RM3.5juta (lihat The STAR 11.07.2009 M/S N.34). Takkan pencen MB boleh mampu mahligai sebesar ini, sampai Mahathir pun takajuik beruk!. Samada SPRM buta atau...!!)


Salam 2 all.

Sekali lagi terbukti kemandulan SPRM apabila gagal mengambil sebarang tindakan tegas dalam isu PKFZ (Port Klang Free Zone).

Datuk Tiong King Sing, daripada syarikat Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (yang juga Ketua Backbenchers Club Be End) dan pengarah urusannya Mohd. Faisal telah membuat tuduhan yang sangat serius terhadap seorang Menteri kabinet iaitu Dato Seri Ong Tee Keat. Tiong mendakwa telah memberikan sumbangan sebanyak RM10juta kepada OTK bagi kegunaan parti MCA. Manakala Faisal mendakwa OTK telah menggunakan khidmat jet peribadi milik Kuala Dimensi sebanyak empat kali.

Sudah tentu sekurang-kurangnya ada alasan kuat untuk siasatan segera dimulakan akan kemungkinan ujudnya elemen rasuah dan salahguna kuasa disini kerana Kuala Dimensi adalah syarikat yang diberikan tender untuk membina PKFZ, yang terletak dibawah bidangkuasa Kementerian Pengangkutan dimana OTK adalah Menterinya.

Kalau dalam kes 46 ekor lembu korban yang disedekahkan ke masjid dan surau oleh sebuah GLC Selangor untuk sambutan 'Aidil Adha menyebabkan Ketua Pengarah SPRM Ahmad Said melompat-lompat tak sabar nak sembelih YAB Menteri Besar Selangor, bagaimana dengan kes PKFZ, Kuala Dimensi dan OTK ini!

Sudahlah kes pembinaan mahligai Khir Toyo yang bernilai berjuta itu pun langsung SPRM membisu, sedangkan Tun Mahathir sendiri pun ragu-ragu macam mana MB pencen dan doktor gigi boleh memiliki mahligai sebesar itu.

Apakah SPRM hanya sekadar "Sembelih Pakatan Rakyat Mampuih", sedangkan dengan Be End dan UMNO sepatah pun tak keluar?! Another double standard Mr Ahmad Said?

Saya mendesak supaya SPRM tidak lagi berlengah dan berdolak dalik dalam isu ini. Siasatan segera harus dibuat, dan pihak yang berkaitan mesti diheret ke muka pengadilan. Berbillion wang rakyat telah diselewengkan. Rakyat menuntut jawapan! It's a simple open & shut case-samada Tiong/ Faisal berbohong, atau OTK mengamalkan rasuah dan salahguna kuasa! There's no two way about it, coz either way somebody did commit a wrong. And a wrong is a wrong, even if done, and especially if committed by the power that be!

Adios amigos.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
23 Sya'ban 1430
14 Ogos 2009

1 comment:

  1. terima kasih kerana jadi follower blog http://unwanted86.blogspot.com

    ReplyDelete