Wednesday, April 15, 2009

Quran Ameno

http://zul4kulim.blogspot.com/
http://i307.photobucket.com/albums/nn302/zul4kulim/masthead_baru2.jpg
Salam 2 all. Saya sangat bersyukur dan tumpang kagum tengok ada antara kekawan kita yang sangat sensitif dalam isu YB Nga Kor Ming membaca ayat Al Quran dalam ceramahnya di Bukit Gantang baru-baru ni.
Memang apabila kita terpaksa diperingatkan oleh bukan Islam tentang ingatan ALLAH dalam Al Quran tentulah kita berasa malu..malu kerana kita memang spesis yang tak ikut Al Quran..jadi jatuhlah kemaluan kita kalau sampai kafir pulak terpaksa peringatkan kita dengan ayat Al Quran.
Yang syoknya kekawan kite siap petik kitab sana kita sini agamawan sana agamawan sini untuk menegakkan hujjah.
Alangkah baiknya kalau mereka melihat kemungkaran, kemaksiatan dan salahlaku yang dilakukan pimpinan mereka terhadap Islam dan menegur mereka dengan segala hadis dan kitab yang dalam pengetahuan mereka.
Tetapi malangnya apabila pemimpin mereka terang-terang rasuah, salahguna kuasa dan mereka sendiri pun confirm dengan sabitkan kesalahan rasuah, tapi masih boleh terus menjadi Ketua Menteri atau Ketua Pemuda, sepatah haram ayat Quran, hadis atau kitab pun mereka tak rujuk!
Apakah mereka lupa agamawan-agamawan hadhari mereka juga mendapat kelulusan dengan belajar Islam dan Quran daripada golongan kafir?
Lihat sahaja Hamid Osman, agamawan terulong mereka yang walaupun rakyat tolak masih dikekalkan sebagai penasihat hadhari 25% mereka. Dimana beliau mendapat PhD islamnya? University of Kent? Siapa Tok Guru dia..sudah pastilah kafir orientalis yang menjadi mursyidul dia!
Cuba tengok agamawan terkini mereka, Mejar General Datuk Jamil Khir Baharom. Dimana beliau mendapat ijazah sarjana islamnya? Beliau lulusan Masters in Islamic Studies (Islamic Economic Management) dari
Graduate School of Islamic & Social Science di Virginia, US pada tahun 2000! Siapa tok guru beliau..hangpa pi check sendiri lah!
Jadi adakah kapior-kapior yang mengajar agamawan-agamawan mereka tu langsung tak baca Al Quran semasa mengajar mereka?..jangankan baca, ada diantara pensyarah mereka hafiz Al Quran!
Seperkara lagi..kalau kapior macam YB Nga baca Al Quran pun dah melenting giler babi (babi giler pun tak melenting macam tu), bagaimana pula dengan mereka yang menukar ayat Al Quran?
Al Quran kata zina hukumnya rejam/sebat, depa tukar kata denda cukup!
Al Quran/hadis kata kalau minum arak hukum sebat, depa tukar kata denda cukup!
Al Quran kata kalau fitnah orang sebat 80 kali, depa kata qazaf hukum denda cukup!
Al Quran kata kalau curi potong tangan, depa kata jail cukup!
Al Quran kata sembah patung syirik, depa kata sembah tugu negara takpe!
Al Quran kata pakaian wanita Islam mesti bertutup, mereka biarkan wanita Islam di Air Asia/MAS dipaksa pakai seksi!
Banyak ayat-ayat dan perintah Al Quran diputar belit, ditukarganti, diketepikan oleh tangan-tangan mereka sendiri..tak pernah pulak kita dengar hangtuah-hangtuah ni menghunus keris dan mempertahankan kesucian Al Quran..tak dengar pulak mereka memetik kitab sana kitab sini memperingatkan pemimpin mereka yang telah memutar dan memesongkan Al Quran!?
Tau-tau bila seorang kafir membaca ayat Al Quran yang betul dan memperingatkan mereka supaya kembali melaksanakan kehidupan menurut Islam & Al Quran...muncul hangtuah-hangtuah karat ni melenting giler..sampai anak babi muncul kat sebuah masjid kat negeri hangtuah; agaknya terkejut dengan hangtuah-hangtuah karat ni ;)
Udahlah yop..rentikanlah drama sop opera mike semua..bersyukurlah ALLAH masih mahu memperingatkan kita cara baik..walaupun melalui lidah seorang kapior.
Ambillah itu sebagai iktibar mengapa sampai ALLAH hina kita dengan menghantar kapior memperingatkan kita akan ayat-ayat ALLAH.
Ambillah iktibar mengapa ALLAH sampai hantar anak babi menyondol-nyondol disebuah masjid di negeri hangtuah tu!?
Kembalilah kita kepada Al Quran. Janganlah kita menjadi spesis yang hanya pandai memusabaqahkan Al Quran sahaja! Janganlah kita hanya pandai berkitab sana sini untuk menutup kemungkaran dan kegagalan kita sendiri melaksanakan dan mengamalkan kehidupan menurut Al Quran..
Gunakanlah kepandaian berkitab sana sini tu untuk menilai diri kita sendiri..
Syukran ya akhi
Moga ALLAH mengampuni kita semua dan moga ALLAH memberikan keimanan sebenar kepada kita..ameen..
Jazakallah..

No comments:

Post a Comment